Sve je više specijaliziranih radnih mjesta koja je jako teško nadzirati zato jer ih ne poznaje nitko drugi u tvrtci. Pravnik, psiholog, informatičar, najčešće ih imamo po jednog u firmi, nitko drugi ne poznaje tu struku dovoljno u detalje i nemamo puno izbora nego im vjerovati na riječ. O tome što se može ili ne
Problem zadovoljstva Što nas čini zadovoljnima pitanje je koje oduvijek muči sve ljude, a naročito psihologe. Svi žele biti zadovoljni i tome težimo većinu svog života. Možda čak i mislimo da znamo što nas i druge čini zadovoljnima, ali većina istraživanja pokazuje da to nije tako jednostavno kao što se možda čini (predlažem u pozadini

Zadovoljan radnik je dobar radnik?

Ova jednostavna fraza iz naslova vrlo se često koristi. I čini se jasna i prihvatljiva. No, prema našem iskustvu nije uvijek točna. Čak je vrlo često zadovoljan radnik opušten radnik. I preopušten. Dobar je u smislu da se ne žali, ali po produktivnosti može biti jako loš.  S druge strane, nezadovoljan radnik će vrlo vjerojatno

Učenje nije obavezno

Neprestano slušamo od managera o tome kako naše školstvo isporučuje stručnjake koji nemaju znanja potrebna da se snađu u modernim poslovnim sustavima. O tome koliko je naš obrazovni sustav inertan i slabo povezan sa zahtjevima tržišta rada može se puno govoriti i sigurno je da bi tu situacija mogla i morala biti puno bolja. Ono

Motivacija je krhka biljka

Godinama pomažemo firmama da naprave najbolju moguću selekciju, ali i radimo na osposobljavanju menadžera i možemo potvrditi da je ovo vrlo čest slučaj. Iako toga mnogi nisu svjesni selekcijski postupak odvija se obostrano: dok firma bira svog novog zaposlenika i kandidati biraju poslodavca i radno mjesto. I dok poslodavac na raspolaganju ima mnoge alate od
Često se na seminarima potegne pitanje koja je svrha neke organizacije: postizanje zadovoljstva kupaca ili ostvarivanje profita. Zapravo je rasprava na neki način bespredmetna – i jedno i drugo ključno je za opstanak firme. Svima je jasno da bez profita s kojim će održavati proizvodnju ili ulagati u razvoj organizacija ne može održavati zadovoljstvo svojih

HR nije samo za velike

Sustavna briga za kadrove (ili Human Resources Management kako se pomalo grubo naziva na engleskom jeziku), odavno je bitna funkcija unutar svake ozbiljnije korporacije. Sustavni pristup pribavljanju, selekciji, uvođenju u posao, planiranju karijere i razvoja, davanje povratne informacije o radnoj uspješnosti pa čak i izlazni intervjui postali su uobičajena praksa velikih poduzeća. No, mala i

Mala škola selekcijskih razgovora

Odabir ljudi za svako je poduzeće ili organizaciju izuzetno bitan postupak. Svaka pogrešna osoba koju „pustimo unutra“ može ozbiljno narušiti rad, atmosferu, odnose s kupcima, a „rastanak“ nikad nije jednostavan. Zato je ključno pitanje selekcijskog postupka: Kako predvidjeti ponašanje osobe na tom radnom mjestu prije nego što sklopimo ugovor o radu. A to u pravilu znači
TOP