POZNAJETE LI DOVOLJNO LJUDSKU PRIRODU?

Psihologija vođenja

Suvremeno rukovođenje zahtjeva ovladavanje širokim spektrom znanja i vještina. Od svih resursa i procesa kojima jedan rukovoditelj treba upravljati ljudi su najsloženiji i najmanje predvidiv. Ta činjenica postavlja psihologiju na listu temeljnih znanja potrebnih za uspješno upravljanje.

Suradnja rukovoditelja i njegovih ljudi na određenom poslu uključuje mnoštvo kompleksnih odnosa. Njihovo razumijevanje i ovladavanje osnovnim rukovodnim vještinama ključno je za usklađen rad tima i organizacije, a time i ostvarivanje željenih rezultata.

Uz našu ćete pomoć bolje razumjeti uzroke ponašanja svojih suradnika, predvidjeti njihove reakcije i odabrati najefikasniji način vođenja i suradnje.

Kako vam možemo pomoći da unaprijedite rukovođenje u svojoj organizaciji? Jednodevnim i dvodnevnim edukacijama i radionicama ili coachingom – ciljanim individualnim radom na razvoju rukovodnih vještina i razrješavanju konkretnih rukovodnih situacija.

Jednodnevne edukacije

Većina menadžera često je iznenađena ponašanjem svojih ljudi i smatra kako su iracionalni i nepredvidivi. U istoj situaciji neki će ljudi dati sve od sebe, a drugi pružati otpor, isti će ljudi nekad biti vrijedni i odgovorni, a onda vidno popustiti i izgubiti motivaciju. Menadžere dodatno frustrira što mnoge stvari koje menadžeri poduzimaju kako bi motivirali svoje ljude na kraju imaju ili kratkotrajne ili potpuno suprotne efekte od željenih.

Jedna od najvažnijih i najizazovnijih zadaća rukovoditelja ili bilo kojeg vođe je pridobivanje svojih zaposlenika za izvršavanje organizacijskih zadataka i kvalitetno obavljanje posla. Ako ljudi nisu spremni uložiti traženi napor, sve ostalo pada u vodu. I dok u matematici, strojarstvu pa čak i ekonomiji dva i dva daju četiri, kada se pokušava predvidjeti ponašanje ljudi čini se da to nije tako. Upravo zbog toga razumjeti što ljude motivira i potiče, a što demotivira, dragocjeno je znanje za svakog tko želi utjecati na svoje ljude i uz njihovu pomoć odraditi dobar posao.

Suvremena psihologija je kroz godine vrlo kreativnih istraživanja dala vrlo dobra objašnjenja ljudske motivacije, a praktičari su razvili metode rukovođenja koje su bazirane na tim pretpostavkama. Savjetnici Optimuma odabrali su one koje smatraju najvažnijim i najkorisnijima u našim uvjetima i na osnovu njih oblikovali ovaj provokativni seminar koji će zasigurno promijeniti način kako gledate na svoje ljude i kako njima rukovodite. Vrlo vjerojatno promijeniti će i način kako gledate na sebe.

Kroz 5 intenzivnih sati obradit ćemo:

  • što je to zapravo motivacija i kako je povezana s radnim učinkom
  • kakva je to intrinzična, a kakva ekstrinzična motivacija, koja je bolja i može li se ona stvoriti ili probuditi intervencijom rukovoditelja
  • povezanost osjećaja kompetentnosti i motivacije i zašto je važan individualan razvoj svakog zaposlenika
  • važnost smisla i jasnog cilja i metode za motivaciju kao i kako to postići i održati kod svojih ljudi.

Znate li koja se kompetencija prema istraživanjima najviše uzima u ozbir kada se nekog razmatra kao kandidata za napredovanje? Da, u pravu ste, vještina komunikacije! A jeste li znali da se u gotovo 3/4 slučajeva u komunikaciji pogrešno razumijemo? Ili nešto propustimo, ili nešto iskrivimo, a često nešto i dodamo.

„Rekao sam mu već 100 puta i on opet po svome!!!”
„Ja kao da pričam kineski?!”
„Slušam ih, ali ne razumijem ništa.”
„Meni je nakon sastanka još manje jasno što trebamo napraviti nego prije?!”

Efikasno komunicirati uopće nije lako, a dobre namjere, izazovna vizija i jasna strategija na brzinu će pasti u vodu ako ih ne znamo jasno prenijeti. Dobra je vijest da se ova vještina može značajno unaprijediti ako nas netko upozori na ključne momente i najčešće pogreške.

Na ovom našem seminaru možete naučiti:

  • kako izgleda komunikacijski proces i gdje najčešće puca;
  • kako čitati tuđi govor tijela i kontrolirati svoju neverbalnu komunikaciju;
  • efikasno slušanje i zašto je bitno;
  • vještina jasnog izražavanja;
  • komunikacijski stilovi.

Često su rukovoditelji u organizacijama preopterećeni brojnim poslovima i zbog toga ne stižu kvalitetno obavljati važne zadatke za koje su odgovorni. Činjenica je da se rukovoditelja neće cijeniti po onome što on sam napravi već po onome što naprave njegovi ljudi. To je sasvim nova situacija za one koji se nađu na rukovodnoj poziciji i kako bi u tome uspjeli moraju poznavati i poštivati određena pravila i zakonitosti. U suprotnom će se naći u situaciji da rade i svoj posao i uz to posao podređenih, a možda i kolega. A tada nemaju vremena posvetiti se onim poslovima koje njihovi suradnici ne mogu obavljati, koji su  prava odgovornost rukovoditelja: planiranje, organiziranje, motiviranje, upravljanje ljudskim i ostalim resursima, unapređivanje procesa rada…

Na ovom seminaru ćemo se upoznati s nekim od najučinkovitijih metoda i spoznaja koje olakšavaju prenošenje (delegiranje) zadataka podređenima. Uz to ćemo razumjeti i zašto je delegiranje posla suradnicima preduvjet za njihov razvoj, a razvoj pak uvjet za visoku razinu motivacije i predanosti.

Kroz 5 intenzivnih sati obradit ćemo sljedeće teme:

  • zašto smo preopterećeni
  • kako delegiranje unapređuje rukovođenje na svačiju korist
  • pravila za delegiranje
  • delegiranje odgovornosti umjesto delegiranja metode
  • prilagođavanje podrške kompetentnosti zaposlenika.

Nažalost, neke stvari ne možemo učiniti sami, a raditi s drugima uvijek je teško. Različiti karakteri, pristupi radu, komunikacijski stilovi, međusobni odnosi, najradije bi sve to poslali kvragu i napravili sami. I većina to tako i napravi. Podijeli nekoliko zadataka, a ostalo rade sami.

A ipak, svi pamtimo situacije kada smo bili dio tima koji je odlično funkcionirao i upravo te doživljaje pamtimo kao najljepše doživljaje i najveća postignuća. Često su se ti timovi jednostavno poklopili.

Zato što timski rad donosi mnoge koristi, stručnjaci su analizirali koji to uvjeti trebaju biti zadovoljeni da bi grupa ljudi postala efikasan tim. Zahvaljujući ovom seminaru, timski rad ne mora biti stvar slučajnosti već vještine voditelja tima.

Pridružite nam se i naučite:

  • koje su prednosti i nedostaci timskog rada;
  • što čini efikasan tim;
  • timske uloge i zašto su važne;
  • faze razvoja tima i potrebno vođenje u svakoj od njih.

Nema organizacije u kojoj nema konflikta. Ma, nema grupe ljudi u kojoj nema konflikta! Oni nastaju iz brojnih razloga među kolegama, između podređenog i nadređenog, između klijenta i zaposlenika. Istraživanja su pokazala da rukovoditelji u prosjeku 20% svoga vremena (jedan dan u tjednu!) utroše upravo na rješavanje konfliktnih situacija. Većina onih s kojima surađujemo slaže se da je to optimistična procjena.

Konflikti imaju negativne posljedice kao što su pogoršanje odnosa, pad kvalitete rada, odlazak kvalitetnih ljudi iz poduzeća, gubitak klijenata. Upravo zbog toga većina rukovoditelja na konflikte gleda kao na nešto što bi pod svaku cijenu trebalo izbjeći.

Međutim, konflikti mogu imati i pozitivnih efekata. Oni mogu biti pokretači promjena, „prodrmati atmosferu“ i aktivirati ljude, mogu rezultirati novim i efektnijim načinima komuniciranja. Sudionici u konfliktima mogu naučiti nove stvari o sebi, ljudima s kojima rade ili poslu. No, za to njima moramo znati upravljati!

Usvajanjem vještina upravljanja konfliktima uštedjet ćete vrijeme i povećati kvalitetu odnosa u svojoj okolini.

Kroz 5 intenzivnih sati obradit ćemo sljedeće teme:

  • komunikacija – na što treba obraćati pažnju kako bismo kvalitetnije rješavali konflikte
  • emocije – nema konflikta u koji nisu uključene emocije naučite ih prepoznati kod sebe i kod drugih
  • samokontrola – način kako kontroliramo svoje emocije određuje kako pristupamo konfliktu
  • empatija – razumijevanje pozicije druge osobe ključno je za pozitivno rješavanje konflikta
  • slušanje – iznimno važna komunikacijska vještina kojoj se pridaje premalo pažnje
  • uzroci konflikta – što sve potiče konflikte i kako to otkloniti u organizaciji i u timu
  • vrste konflikta – različitim konfliktima treba pristupati na različit način.

Već od same riječi „sastanak“ mnogima se diže kosa na glavi. Odavno su sastanci prepoznati kao najveći jedači vremena i živaca u poslovnom svijetu. Često prije, ali i za vrijeme, a ponekad ni nakon sastanka ne znamo zašto smo pozvani na njega, koja mu je svrha, a ni što je dogovoreno.

S druge strane, dobro pripremljen, vođen i zaključen sastanak jedan je od glavnih alata vođenja za svakog menadžera. To je situacija u kojoj ćemo najbrže i najtočnije informirati svoje ljude o novostima, uključiti ih u odlučivanje, dobiti povratnu informaciju, međusobno se upoznati i smisliti kreativna rješenja.

Kada savladate plemenitu vještinu vođenja efikasnih sastanaka to će značajno povećati vašu efikasnost, ali i efikasnost vašeg tima i cijele organizacije i to nikako nije za potcjeniti. A ovaj seminar odlična je prilika za to!

Na još jednom u nizu naših vrlo praktičnih i primjenjivih stručnih seminara možete naučiti:

  • kada organizirati sastanak, a kada ne;
  • koga pozvati na sastanak, a koga ne;
  • što je bitno prilikom pripreme i najave sastanka;
  • kako voditi sastanak i efikasno upravljati vremenom;
  • kako donijeti zaključke i što je bitno prilikom sastavljanje zapisnika;kako pratiti izvršenje dogovorenog.

Posla je sve više i više i 24 sata u danu nikako nisu dovoljna za sve što imamo za obaviti! Povećavamo prekovremene, spavamo manje, zanemarujemo privatni život i odnose, a još uvijek ne stižemo sve. Stres postaje sve veći, a ne pridonosi mu to što radimo sve više grešaka jer smo umorni i nemamo vremena za posvetiti se. Kolege nam idu na živce jer nas stalno požuruju i nemaju razumijevanja za nas. I koliko god radili zaostaci su nam sve veći.

Kao i u mnogim drugim stvarima čini se da je i ovdje rješenje raditi pametnije umjesto više. Mi smo skupili niz moćnih metoda i tehnika uz pomoć kojih možemo izvući maksimum iz ograničenog vremena koje imamo na raspolaganju.

Na ovom ćete moćnom seminaru naučiti:

  • što su kradljivci vremena i kako ih prepoznati;
  • kako koristi taskove, kalendare i ostale osnovne metode upravljanja vremenom;
  • kako nam varira budnost tokom dana i kako to uzeti u obzir kod organizacije vremena;
  • upravljanje vremenom prema principu kvadranta – napredno proaktivno upravljanje vremenom.

Vjerojatno su najstresniji trenuci u našem profesionalnom, ali i privatnom životu oni u kojima je potrebno donijeti važnu odluku. Može se reći kako je sposobnost donošenja ispravnih odluka najveći test za svakog rukovoditelja. Pogrešna odluka može dovesti do financijskih gubitaka, ali i gubitka stručnog autoriteta te povjerenja i podrške suradnika i nadređenih.

Odluke se donose uglavnom kada postoji neki problem, situacija za koju ima nekoliko mogućih rješenja ili se ne vidi nijedno. Neki su u donošenju odluka vrlo odlučni pa to rade brzo i često dok su drugi u tome detaljni i sistematični te stoga mogu djelovati neodlučno. Neki rade prema intuiciji ili prema onome što su naučili da je najbolji način te su skloni slično reagirati u većini situacija.

Nepoznavanje pravila i ispravnih metoda za rješavanje problema i donošenje te provođenje odluka dovodi do pogrešnih odluka, ali i neprihvaćanja odluka od strane onih koji ih trebaju izvršiti. U svakom slučaju uzrokuje napetost i nesigurnost u to radimo li ispravno.

Kroz 5 intenzivnih sati obradit ćemo sljedeće teme:

  • kako prepoznati i definirati što je zapravo problem (nije uvijek tako jednostavno!)
  • kada je potrebno donijeti brzu odluku, a kada je dobro pričekati
  • kada odluku donijeti sam, a kada uključiti druge
  • kako voditi grupu u traženju rješenja i donošenju odluke
  • kako potaknuti uključivanje i kreativno razmišljanje kod suradnika
  • kako predstaviti odluku na način da ona bude prihvaćena i provedena.

Bitan sastojak dobrog tima su i članovi koji posjeduju prave kompetencije i vrijednosti. Hrpu tajni o tome kako pronaći i prepoznati one koji će se najbolje uklopiti u našu radnu okolinu otkrivamo u ovom seminaru koji su razvili savjetnici koji su odradili na stotine selekcijskih postupaka za najrazličitija radna mjesta.

Naučit ćete:

  • što je bitno da bi se netko uklopio u firmu i radno mjesto, preduvjeti radnog uspjeha;
  • definiranje zahtjeva radnog mjesta – obrasci i metode;
  • privlačenje kandidata – brendiranje, kanali oglašavanja, oglas, portali, društvene mreže;
  • selekcija molbi;
  • strukturirani intervju;
  • psihologijsko testiranje;
  • donošenje odluke;
  • uvođenje u posao.

Dvodnevna radionica

Sistemsko razmišljanje nije nova stvar, ali je još uvijek vrlo rijetko korišteno u poslovanju. Vjerojatno ste čuli za neke derivate osnovne ideje kao što je Lean, Six sigma, Toyota Production System pa čak i nove verzije ISO sustava koje pokušavaja uvesti ove ideje u postojeći model. 

Radi se o načinu gledanja na organizaciju koje se usmjerava na protok vrijednosti ili posla kroz sustav, usmjerava sve u organizaciji prema onome što je bitno za krajnjeg korisnika i razjašnjava njihovu ulogu. Umjesto usmjeravanja na ljude pažnju pomiče prema procesima i sustavu te na taj način ostvaruje mnoge benefite: daje zajedničku svrhu, ujedinjava i smanjuje konflite, ali i omogućuje otkrivanje mogućnosti za poboljšanja koje daju neočekivane efekte na troškove, brzinu rada i kvalitetu za korisnika. 

Edukacija je izrazito praktična i primjenjiva uz niz primjera, vježbi i alata. No, istovremeno stvara i glavobolju jer se radi o novom načinu razmišljanja koje nekad vezuje moždane vijuge u čvor i traži odustajanje od nekih uobičajenih pretpostavki o poslu i ljudima. 

Kroz dva dana proći ćemo sljedeće teme: 

1. Što je to sustav, što proces, vrijednost i korisnik i gdje je tu hijerarhija

2. Kako prepoznati što je vrijednost za korisnika i kako to koristiti kao mjeru vlastite uspješnosti

3. Isplati li se više usmjeravati na sustav ili na ljude i što to zapravo znači!?

4. Kako otkriti mogućnosti za poboljšanje i provesti promjenu. 

5. Kako doći do velikih poboljšanja u radu, a kako uvesti stalno traženje malih poboljšanja. 

Za više informacija o edukacijama i coachingu molimo kontaktirajte nas.

TOP