AluK Tim

AluK Tim

Kada smo prije 15 godina poslali svoj prvi newsletter (kako je to tada bilo tehnološki napredno!), isti dan dobili smo dva odgovora. Jedan od njih bio je od direktora firme Rijeka Aluminij Zorana Matijašića. I od sljedećeg dana, uz kraće pauze, stalno surađujemo. Oni su od tadašnjih 15 zaposlenih narasli na sadašnjih 50ak, promijenili su ime u AluK Tim, došli su neki novi ljudi, neki stari otišli, imali su krizu i onda nagli rast, spojili su dvije firme, ali to je sve u svemu lijepa priča o poslovnom uspjehu.

Za vas koji možda ne znate, AluK Tim d.o.o. ovlašteni je zastupnik i distributer AluK sustava aluminijskih profila za graditeljstvo na hrvatskom tržištu. Uz prodaju i distribuciju pruža i tehničku podršku arhitektima i izvođačima kako u fazi projektiranja objekata tako i tijekom razrade i izgradnje projekata putem stručnih savjeta vezanih za ugradnju AluK proizvoda. Asortiman je zaista širok, a objekti na čijoj realizaciji su sudjelovali zaista impresivan. Više o njima pronađite na www.aluk.hr.

S čelnim osobama AluK tima razgovarat ćemo o njihovoj poslovnoj filozofiji, početku suradnje, razlozima da ona traje ovako dugo i o jednoj našoj vrlo popularnoj usluzi koju oni redovito koriste, a to je profesionalna selekcija. U sklopu te usluge za klijente obavljamo analizu zahtjeva radnog mjesta, oblikovanje oglasa i oglašavanje, procjenu molbi, intervjue i psihologijsko testiranje te pružamo pomoć u odluci o odabiru najboljih kandidata. Samo ovom klijentu pomogli smo odabrati skladištare, inžinjere, komercijaliste, računovođe, poslovođe.

Zoran Matijašić i dalje je vlasnik firme, ali se sada manje bavi operativnim upravljanjem.

Što je upjeh?

Zorane, AluK Tim njeguje specifične vrijednosti s kojima se i mi možemo povezati. Najviše se tu osjeti tvoja ideja da je poduzetništvo maraton. Što misliš pod time?

Mi nikad nismo, kao mnogi, mislili da ćemo otvoriti firmu i za par godina imati najbolji auto i najveću kuću. Smatramo to doživotnim poslom gdje strpljivo i polako ulažemo u razvoj poslovanja i gradimo priču.

Takvo dugoročno razmišljanje osjeti se u vašem odnosu prema kupcima, dobavljačima i zaposlenicima.

Apsolutno. Mnogi kupci ostaju uz nas zato jer dobivaju ono nešto više nego kod drugih. Naše je razmišljanje uvijek bilo da ćemo mi biti uspješni ako su i naši kupci uspješni na tržištu. A biti će uspješni ako su brži od drugih i mogu napraviti i što drugi ne mogu. Moramo stalno ulagati u njih u tehničkom smislu jer inače nas koče i ne mogu ići naprijed s nama, a mi moramo ići jer tehnologija i tržište idu. Dodatna tehnička i stručna podrška koju drugdje ne bi dobili vezuje ih uz nas i zato od toga nismo odustali iako nam je to značajan trošak u poslovanju.

S dobavljačima njegujemo odnos međusobnog poštovanja. Vrlo smo korektni prema njima vezano za svoje obaveze jer znamo da i oni moraju održavati svoje poslovanje. Tako smo stekli njihovo povjerenje što se je pokazalo jako bitno u vrijeme prošle krize kada smo mi mogli dobiti materijal, a drugi nisu. Vrlo slično je i sada.

A što se tiče zaposlenika radimo sve da bi fluktuacija bila što manja jer svaki odlazak i promjena čini organizaciju nestabilnom, narušava tok posla, a i kupci i dobavljači često razviju odnos s pojedincima na koje se naviknu. S ovolikim brojem ljudi, rastom i sa situacijom na tržištu rada kakva je bila to je bilo nekad teško postići, ali radimo maksimalno na tome.

Za razliku od mnogih, vi ste ne samo opstali na tržištu, nego ste i narasli i brojem ljudi i prometom u ovih 31 godina koliko poslujete. Čemu smatraš da to možete zahvaliti?

Upornim radom, ulaganjem, trudom, odricanjem. Zato što smo imali stabilnost vezano za dobavljače i ljude unutar firme, kao i izrazito konzervativno financijsko poslovanje, uspjeli smo prepoznati i iskoristiti prilike koje su se pojavljivale, a za koje drugi nisu imali snage. Krize koje smo svi prolazili za nas su bile pozitivne jer smo ih podnosili lakše nego drugi i tako osvajali veći dio tržišta. Kada je bila prilika širili smo asortiman i prilagođavali se tržištu. A imali smo i puno sreće!

Sjećaš li se tog početka prije 15 godina? Zašto si nas odlučio kontaktirati?

Zato jer mi je trebala pomoć. Želio sam znati zadovoljstvo svojih djelatnika, a nisam znao to napraviti. Pa sam pozvao one koji su tvrdili da znaju.

Strategija zapošljavanja uz pomoć profesionalne selekcije

Često kažeš da nitko neće ući u firmu bez da prođe kroz naš filter. Što to dobiješ kroz naše usluge da ti je tako važno?

Ne želim imati preveliku fluktuaciju pa želim čim bolje pogoditi profil čovjeka za radno mjesto u firmi, a to ne možemo sami napraviti.

Monika Hrvatin je komercijalni direktor i uglavnom vodi zapošljavanje pa s njom sada najviše surađujemo. Monika, možeš li nam i ti reći zašto AluK Tim toliko pažnje posvećuje selekciji kod zapošljavanja?

Više je razloga za to. Prije svega, uz vašu pomoć možemo prepoznati je li potencijalni kandidat kompatibilan s ponuđenim radnim mjestom. Zašto nam je to važno? Na taj se način budući zaposlenik brže adaptira, vrlo brzo usvoji radne procese, samostalniji je, kreativniji i u konačnici zadovoljniji.

Smjernice koje dobijemo kroz proces selekcije i testiranje od izuzetne su nam važnosti. Pomažu nam da bolje razumijemo zaposlenika, njegove afinitete, u kojem dijelu posla mu  treba više pomaganja i usmjeravanja.

Zaposlenike ne biramo samo po kompetencijama već i po njihovoj osobnosti. Želimo da kandidat koji je odabran u nama vidi tvrtku sa kojom će rasti, s kojom će dijeliti i dobro i loše, koja će biti njegov „drugi dom“.

Koji je glavni razlog zašto se kada nekog zapošljavate odlučiš koristiti naše usluge psihologijske procjene? Nemate li već dovoljno iskustva da i sami procijenite osobu?

Smatram da imam dovoljno iskustva u procjeni, no ono što dobijem kroz psihologijsku procjenu je daleko preciznije, jasnije, primjenjivije. Kroz sada već dugogodišnju suradnju mogu potvrditi da me je „iskustvo“ znalo prevariti te bi psihologijska procjena pokazala sasvim drugu sliku osobe.

Često puta nam se osoba na razgovoru učini zbunjena, nestrukturirana, nesigurna no s vrlo dobrim životopisom. Tada iskustvo učini onu bitnu prevagu, prepoznam ono nešto što može biti znak da se radi o vrlo kvalitetnom kandidatu kojeg je možda ipak pojela trema. U takvim situacijama psihologijska procjena mi je od izuzetnog značaja. Pokaže je li kandidata stvarno pojela trema ili prevelika želja da dobije radno mjesto i da li se u njemu krije savršen kandidat.

Prošli smo skupa periode kada smo se gušili u silnoj količini prijava kao i vrijeme kada je strašno teško naći osobu skoro za sva radna mjesta. Vjerojatno ti je naša pomoć u ove dvije različite situacije bila bitna na drugačiji način?

Naravno, u prvoj situaciji vaša se pomoć očitovala kako od puno kvalitetnih kandidata odabrati  najboljeg,  dok nam je u drugoj situaciji pomogla na način da kvalitetnim konceptom oglasa privučemo što veći broj kandidata, ali i da od malog broja prijava odaberemo osobu koja možda nije idealna, ali ima određeni potencijal. Takva osoba, uz vaše upute na što posebno obratiti pažnju, na čemu jače raditi sa njom, kako je kvalitetno usmjeravati, može vrlo dobro upotpuniti radno mjesto.

Ponekad imate i samo jednu osobu za neko radno mjesto koja je došla na osnovu preporuke ili slično, ali i tada nas odlučite angažirati da samo napravimo testiranje ili testiranje i intervju. Zašto?

Vi nas vrlo dobro poznajete, uvijek obavite s nama razgovor u kojem do najmanjih detalja opisujemo radno mjesto i mi smo s vama sigurni da nećemo donijeti pogrešnu odluku. Preporuka je izuzetno bitna, još bitnija ukoliko dolazi od postojećih zaposlenika, no vaša procjena daje nam dodatni alat koji koristimo u odluci da li zaposliti kandidata bez obzira na preporuku.

Možeš li ukratko rezimirati kome bi preporučila da koristi ovakve usluge psihologijske procjene, a možda i specifičnije, kome bi preporučila da angažira upravo Optimum za to (znamo da nismo za svakoga ;-)?

Definitivno, brzo rastućim tvrkama, tvrtkama koje imaju mix mlađih i starijih zaposlenika, tvrtkama koje nemaju svoju HR službu.

A sutra?

I na kraju, Zorana smo pitali za prethodnu 31 godinu, što ti misliš da će biti presudno da AluK Tim preživi i dalje se razvija u narednih 30 godina unatoč svim izazovima koji pred nama stoje?

Prilagodba, agilnost, kreativnost i inovativnost, izlazak van okvira, izuzetna stručna znanja, emocionalna senzibilnost zaposlenika biti će presudni da preživimo i još pritom narastemo.

Možete li i vaša tvrtka bolje, više, jače? Mi znamo da može.
Kontaktirajte nas!

TOP