Ova jednostavna fraza iz naslova vrlo se često koristi. I čini se jasna i prihvatljiva. No, prema našem iskustvu nije uvijek točna. Čak je vrlo često zadovoljan radnik opušten radnik. I preopušten. Dobar je u smislu da se ne žali, ali po produktivnosti može biti jako loš.
S druge strane, nezadovoljan radnik će vrlo vjerojatno biti loš radnik – žaliti će se, baviti će se uzrocima nezadovoljstva više nego poslom i kupcima, širiti će lošu atmosferu i gledati kako da otiđe čim bude mogao.
Ali, vratimo se na početak. Što je to zadovoljstvo? Mi psiholozi ćemo reći da smo zadovoljni kada su nam zadovoljene naše potrebe.
Svi ljudi imaju vrlo različite potrebe, od socijalnih koje zadovoljavamo kroz kontakte s drugima do fizioloških, neki razlikuju potrebe za poštovanjem, pripadanjem, samoostvarenjem, sigurnošću. U svakom slučaju imamo razne potrebe, različiti ljudi ih imaju različito izražene i zadovoljavaju ih na različite načine. No, činjenica je da na poslu provodimo puno vremena, ostvarujemo puno odnosa i bitno je da smo na poslu zadovoljni jer ćemo onda sa veseljem dolaziti na posao i truditi se da taj posao zadržimo i razvijamo. Bitno je da se na radnom mjestu osjećamo prihvaćeno, sigurno, poštovano, da imamo mogućnost razvijati se i sudjelovati u odlučivanju. Bez toga posao će biti frustracija i to će se vidjeti na nama u svemu što radimo i u svakom kontaktu. Bez toga stalno ćemo tražiti izlaz iz te situacije i lako prihvatiti drugu priliku ako nam se čini da ćemo na tom poslu biti zadovoljniji.
Zato se zadovoljstvo radnika često i ozbiljno mjeri i prati u poduzećima. Dobar rukovoditelj trebao bi dobro znati što je njihovim ljudima bitno i koliko im je to trenutno zadovoljeno i reagirati ako vidi da je neka potreba ugrožena. To rukovoditelji često ne doživljavaju kao dio svog posla, a oni koji i žele ne znaju kako to napraviti i za to je najbolje rješenje edukacija.
S druge strane, i poduzeće treba sustavno pratiti i prepoznavati koja područja zadovoljstva su prevladavajuće lošija kod većine zaposlenika i na kojima treba najprije početi raditi. Često se zbog obima posla ne stižemo baviti nekim aspektom koji je ljudima bitan, konkurencija ponudi više i mijenjaju se očekivanja radnika, sve je to važno prepoznati na vrijeme i reagirati, isto kao i prema kupcima, da ih ne bi izgubili, bilo njihovu predanosti ili ih izgubili jer će otići drugdje.
Da bi to prepoznali jedini pouzdan alat je anketiranje, anonimno ispitivanje zadovoljstva kroz dobro konstruirane upitnike koji će nam jasno dati do znanja na kojem području moramo prvo početi raditi jer nam tu najviše „škripi“ umjesto da pogađamo na osnovu osjećaja koji imamo. Isto tako ponovimo anketiranje istim upitnikom nakon određenog perioda, to će nam omogućiti i da pratimo rezultate akcija koje poduzmemo – jesmo li zaista popravili stvari u tom području zadovoljstva ili ne.
Znate li koliko su vaši zaposlenici zadovoljni? Znate li s čime su najviše nezadovoljni? Želite poraditi na zadovoljstvu da bi ih zadržali i povećali produktivnost? Znate li gdje ćete početi?
Jedan hint – plaća u pravilu nije najvažniji uzrok nezadovoljstva, a naročito zadovoljstva za radnike, to je samo ono što se najčešće spominje jer je društveno prihvatljivo.
Ako želite da vam u tome pomognemo i za vas oblikujemo i provedemo istraživanje zadovoljstva radnika, kontaktirajte nas odmah – do kraja travnja odobravamo popust od 20% na sve dogovorene projekte!
[contact-form-7 id=”681″ title=”Kontakt obrazac Zadovoljstvo”]